شاخه بانوان انجمن نجوم ایران (شبانا)، اولین فعالیت آموزشی خود را با برگزاری دوره مقدماتی عکاسی آسمان شب شروع می‌کند. تلاش شبانا تشویق دختران علاقه‌مند به نجوم و همراهی آنها در این راه است و جهت رسیدن به این هدف، در همه فعالیت‌های آموزشی شبانا، نصف ظرفیت به بانوان و با تخفیف ده درصد اختصاص داده خواهد شد و در صورت امکان از مدرسان خانم بهره خواهد برد.

دوره به صورت مجازی و از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روز پنج‌شنبه، ۲۳ دی برگزار خواهد شد. جهت شرکت در این دوره، شناخت مقدماتی آسمان شب (آشنایی با صور فلکی و اجرام بارز آسمان، اهله‌ی ماه) و مقدمات عکاسی (تعاریف اولیه‌ای چون ایزو، سرعت شاتر و دیافراگم) ضروری است. دوره برای رده سنی ۱۴ سال به بالا و با ظرفیت ۳۰ نفر (با اختصاص نصف ظرفیت به خانمها) می‌باشد. جهت ثبت نام لطفا فرم زیر را تا ۲۰ دی تکمیل کنید. الویت با کسانی است که زودتر ثبت نام کنند.

ثبت نام: 

از طریق تکمیل فرم ثبت نام

هزینه ثبت نام ۲۰۰ هزار تومان با تخفیف ۱۰ درصد برای اعضای انجمن نجوم و ۱۰ درصد برای بانوان است (بانوان عضو انجمن با تخفیف ۲۰ درصد). با افراد پذیرفته شده جهت پرداخت هزینه تماس گرفته خواهد شد.

گواهی شرکت در دوره از طرف انجمن نجوم ایران صادر خواهد شد.

مطالب آموزشی:

تعریف عکاسی نجومی و شاخه‌های مختلف آن

شناخت ابزار و آشنایی با تنظیمات مناسب عکاسی آسمان شب

سوژه‌های عکاسی آسمان شب

آشنایی با عکاسی عمق آسمان، ابزار و فریم‌های لازم

مدرسان دوره:

پریسا باجلان، متولد ۱۳۶۹، در ۱۵ سال گذشته در شاخه‌های مختلف عکاسی فعالیت داشته و در چند سال اخیر تمرکز خود را روی عکاسی و فیلم سازی از آسمان شب گذاشته است. عکس‌های پریسا باجلان در مجلات و سایت‌های  داخلی و بین‌المللی (مجله نجوم، گیلگمیش، sky at night ،sky and telescope ,Digital camera world) منتشر و در مسابقات و جشنواره‌های فیلم و عکس (میراث آسمان و خیام، جشنواره‌ فیلم موج، TWAN,  Let there be goodness film festival , Japan world tourism film festival , capture the dark) مقام کسب کرده و پذیرفته شده‌اند.

مهری درویش علی، متولد ۱۳۵۱، دارای مدرک کارشناسی حقوق و عضو انجمن عکاسان ایران است. سال ۱۳۹۲ عکاسی را شروع و از سال ۱۳۹۵ با تمرکز برعکاسی نجومی فعالیت می‌کند. در سال‌های اخیر عکاسی عمق آسمان عمده عکس‌های او را تشکیل می‌دهند. از موفقیت‌های مهری درویش‌علی می‌توان به راهیابی به فینال جشنواره بین المللی هیپا ، کسب مقام و جایزه در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی و انتشار عکس در سایت ها، مجلات و کتاب های داخلی و بین المللی اشاره کرد.