اولین جایزه و بورس تحصیلی امید

اولین جایزه و بورس تحصیلی امید
این جایزه در قالب بورس تحصیلی به دانشجویان منتخب در کارشناسی ارشد و دکتری در گرایش‌های نجوم و اخترفیزیک یا گرانش و کیهان‌شناسی دانشگاه شیراز ارایه خواهد شد.

اولین جایزه و بورس تحصیلی امید

در حوزه نجوم و اخترفیزیک

نجوم از جمله‌ی قدیمی‌ترین علوم بشری است که به مطالعه اجرام کیهانی و پیدایش و تحول ساختارها در مقیاس‌های کوچک و بزرگ در جهان می‌پردازد. تاثیرات این علم در تحول فکر و دانش بشری در طول قرون مختلف، به همراه بسترسازی برای رشد فناوری نوین، بسیار مشهود است. بشر امروز با ساخت رصدخانه‌های نوین و رشد چشمگیر داده‌ها، در کنار توسعه‌ی مدل‌های فیزیکی، تلاش فراوانی در جهت درک کیهان و یافتن پاسخ برای پرسش‌های بی‌شمار آن دارد. آشنایی با آخرین روش‌های نوین علمی و مهارت‌های کاربردی، از مزایای تلاش و مشارکت در مسیر تحولات مهم علم نجوم است.
با هدف تشویق و جذب علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه‌های مختلف علم نجوم، شامل اخترفیزیک و کیهان‌شناسی، مجمع خیرین نخبه‌پرور فارس، جایزه و بورس تحصیلی امید را در این حوزه تعریف نموده است. این جایزه در قالب بورس تحصیلی به دانشجویان منتخب در کارشناسی ارشد و دکتری در گرایش‌های نجوم و اخترفیزیک یا گرانش و کیهان‌شناسی دانشگاه شیراز ارایه خواهد شد. دانشگاه شیراز با داشتن رصدخانه پژوهشی ابوریحان بیرونی، از پیشرو‌ترین دانشگاه‌های کشور در رشد و توسعه‌ی حوزه‌ی نجوم و کیهان‌شناسی نظری و رصدی است و سالانه علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب می‌کند.
دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند از طریق وبگاه مجمع خیرین نخبه پرور فارس با شرایط این بورس تحصیلی آشنا شده و تقاضای خود را ارایه دهند.

فراخوان جوایز علمی و بورس های تحصیلی مجمع خیران نخبه پرور فارس بر روی سایت مجمع  خیران نخبه پرور به نشانی
 http://shiraz-feca.ir  قرار گرفت. دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسر کشور که در زمینه های اعلام شده در پوستر، دارای پژوهش های کاربردی موثر یا انتشارات علمی معتبر در سطح ملی یا بین المللی باشند، می توانند با مراجعه به سایت مجمع خیران نخبه پرور فارس نسبت به ثبت نام و تکمیل مدارک خود اقدام نمایند.
جهت دسترسی سریع به سامانه تسهیلات به آدرس http://sb.shiraz-feca.ir/ مراجعه فرمایید.

مجمع خیران نخبه پرور
سامانه تسهیلات مجمع نخبه پرور